YAPI PREFORMANS ANALİZİ

Tahribatsız yöntemler, yapıların performans analizinde kullanılan önemli araçlardan biridir. Tahribatsız yöntemler, yapıların içindeki veya dışındaki hasarları, çatlakları, delaminasyonları ve diğer yapısal problemleri belirlemede ve yerçekimi, rüzgar veya deprem gibi doğal etkilere karşı dayanıklılığını test etmede kullanılır.

EGOK

YAPI PREFORMANS ANALİZİ

Zeminin sıvılaşma özelliğinin belirlenmesi.

Zemin sınıfının belirlenmesi.

Zemin taşıma gücünün belirlenmesi.

Zemin iyileştirme gerekliliğinin belirlenmesi.

Zemin yatak katsayısının belirlenmesi.

Zemin şişme özelliklerinin belirlenmesi.

Zemin oturma miktarının belirlenmesi.

Zemin büyütmesinin belirlenmesi.

Zemin elastisite modülünün belirlenmesi.

Zemin kayma modülünün belirlenmesi.

Zemin sismik hızlarının, Vs30 hızının belirlenmesi.

Depremsellik durumunun belirlenmesi.

Zemin yeraltı su seviyesinin belirlenmesi.

Zemindeki ayrışma bölgelerinin belirlenmesi.

Zemindeki ayrışma bölgelerinin belirlenmesi.

Zemindeki karstik boşlukların belirlenmesi.

Dolgu kalınlık tespiti.

Forekazık boy tespiti.

Jet grout imalatının denetlenmesi.

Sondaj öncesinde altyapı hatlarının belirlenmesi.

Kuyu içi sismik down hole etütlerinin yapılması.

Kuyu içi PS Logging etütlerinin yapılması.

Çok Elektrot Tomografi etütlerinin yapılması.

Jeoradar etütlerinin yapılması.

Mikrotremör testlerinin yapılması.RO

TAHRİBATSIZ YÖNTEMLER İLE YAPI PREFORMANS ANALİZİ

Yapıların temel, kolon, kiriş, perde ve döşemelerinde karot almadan ve tahribat vermeden statik projeye uygunluğunun denetlenmesi için elde edilecek teknik bilgiler aşağıda tarafınıza sunulmuştur. Tahribatsız yöntemlerle yapılan hızlı tarama ile;

TEMEL TİPİ, TEMEL KALINLIĞI VE SEVİYE TESPİTİ

Elektromanyetik dalga kullanılarak temel özellikleri belirlenmektedir.

Temel tipinin tespiti.

Temel kalınlığının tespiti.

Temel seviyesinin tespiti.

Temel betonundaki nemlenme, artan su içeriği bölgelerinin tespiti.

Temel altı yeraltı su seviyesi tespiti.

Temel altı boşlukların tespiti.

Temel kalınlığının statik projeye uygunluğunun denetlenmesi.

Standartlar

UNI/PdR 26.01:2017 (Italy)

ASCE 38-02 (United States)

CSA S250 (Canada)

HSG47 (United Kingdom)

PAS128 (United Kingdom)

ASTM D6432-11 AS-5488-2013

AUS NF S70-003 FRA

BETON, DAYANIM TESTİ

Ultrason darbe hızı kullanılarak temel, kolon, kiriş, perde ve döşeme beton özellikleri analizi yapılmaktadır.

ØBeton ve kayaların basınç dayanımı ilişkisi.

ØKayaların elastisite modülü ile korelasyonu.

ØBeton homojenliğinin, agrega dağılımının haritalanması.

ØSONREB yöntemi kullanılarak beton dayanım ölçümü.

ØKalite değerlendirme.

ØBeton dayanımının statik projeye uygunluğunun denetlenmesi.

DEMİR, DONATI TESTİ

Elektromanyetik dalga kullanılarak temel, kolon, kiriş, perde ve döşemedeki demir donatı durumu belirlenmektedir.

ØDüşey donatı ve etriye aralığı tespiti.

ØDemir donatıdaki korozyon durumunun tespiti.

ØDemir donatıda kırılma, bükülme durumlarının tespiti.

ØDemir donatı özelliklerinin statik projeye uygunluğunun denetlenmesi.

Standartlar

UNI/PdR 26.01:2017 ( Italy )

ASCE 38-02 ( United States )

CSA S250 ( Canada )

HSG47 ( United Kingdom )

PAS128 ( United Kingdom )

ASTM D6432-11 AS-5488-2013 AUS NF S70-003 FRA

BETON, DEFORMASYON TESTİ

Elektromanyetik dalga ve ultrason darbe hızı kullanılarak temel, kolon, kiriş, perde ve döşeme betonundaki kırık, çatlak, boşluk ve deformasyonlar belirlenmektedir.

Taşıyıcı elemanların betonundaki kırık ve çatlakların tespiti. Kırık ve çatlakların yönlerinin, uzanımlarının ve derinliklerinin tespiti.

Taşıyıcı elemanların betonundaki boşlukların tespiti.

Taşıyıcı elemanlarda deprem kuvveti esnasında kırılma potansiyeli yüksek olacak zayıf bölgelerin denetlenmesi

Neden EGOK ?

Tahribatsız Yapı Analizi

1.Taşıyıcı elemanlara (temel, kolon, kiriş, perde ve döşeme) hiçbir şekilde zarar ve tahribat verilmez.

2.Ölçüm yalnızca klasik yöntemdeki gibi bir karot üzerinde yapılmaz. Taşıyıcı elemanın tamamı taranarak tomografisi çekilir. Bu sayede karot örneğinde karşılaşılmayan sorunlar taşıyıcı elemanın bütününde denetlenir. Taşıyıcı elemanın bütünündeki beton ve demir donatıdan bilgi alınır.

3.Beton-su ilişkisi, demir donatı-korozyon ilişkisi, beton-kırık,çatlak ilişkisi bir karot örneğinin sınırlı bilgisinin üzerine çıkarak taşıyıcı elemanın 3 boyutu üzerinde izlenir ve denetlenir.

4.Alınan az sayıda karot örneklerine kıyasla taşıyıcı elemanların tamamında testler yapılması sayesinde bina için elde edilebilecek maksimum bilgi hacmine ulaşılır.

5.Performans Analizinde temel ve kirişten karot alınmaz. Tahribatsız testlerde ise kirişlerden ve temelden beton dayanım ve demir donatı tespiti yapılır.

6.Alınan karotların laboratuvara taşınma, laboratuvarda bekleme ve deney yapma koşulları gibi insan faktöründen kaynaklı olumsuz veya yanlış sonuçlar doğurabilecek hiçbir risk yer almaz. Sonuçlar doğrudan bina ölçüm anında alınır ve sonuçlara müdahale edilemez.

7.Bina inşa sırasında müteahhit ve yapı denetimin bina temel ve her kattaki kolon, kiriş, perde ve döşeme imalatlarının tamamının denetlenmesi sağlanır. Bununla birlikte güncel durumda yakın bölgede oluşmuş depremlerin binada yapısal sorunlar oluşturup oluşturmadığı denetlenir.

8.Taşıyıcı elemanlarda yapılan testler yüksek ve son teknolojiye sahip cihazlarla yapılır ve dünya genelinde kullanılan yazılımlarda proses edilir.

9.Taşıyıcı elemanlarda yapılan tüm testler uluslararası standartlara sahiptir ve bu standartlara bağlı kalınarak uygulanır.

10.Testler esnasında karota oranla çok düşük seviyede çalışma sesi meydana gelir, çevreye rahatsızlık verilmez.